Oblíbené (0)
Košík
je prázdný

Od Listopadu po Novu - Vývoj české žurnalistiky v letech 1989–1994

Cena v prodejně: 229 Kč
Cena při objednávce v e-shopu:
-23
206

U dodavatele

170-180ks na objednávku.

V prodejně do 1 dne

K vyzvednutí zítra 13:00

Odesíláme do 1 dne

od 59 Kč, dodání pá 20.9

Podrobnosti o dodání

Kdy můžu zboží mít?

Produkt je u dodavatele, odesíláme ho ihned po naskladnění.

Osobní odběr

Prodejna Benešov - ZDARMAzítra

Výdejní místa

WEDO Pobočky, AlzaBox59 Kčpá 20.9
Balíkovna64 Kčpá 20.9
Zásilkovna69 Kčpá 20.9
Zásilkovna SK95 Kčpo 23.9

Dodání na adresu v ČR

Stažení online0 Kčzítra
WEDO doručení na adresu65 Kčpá 20.9
Balíkovna na adresu89 Kčpá 20.9
Zásilkovna - domů99 Kčpá 20.9
Zásilkovna SK - domů139 Kčpo 23.9

Uvedený termín u dodání domů a na výdejní místa je orientační. Balíček může přijít v rozmezí dvou dní po termínu.

Kniha se zabývá překotným vývojem žurnalistické profese v letech 1989 až 1994. Samotný příběh české novinařiny začíná již „přestavbovým prologem“, v němž se popisuje dosavadní tradice žurnalistiky, tedy nejen oficiální proud ve státem a stranou dozorovaných médiích, ale i sílící tradice samizdatová či exilová. Polistopadový vývoj je v knize rozdělen do několika kapitol, které z různých pohledů sledují vývoj žurnalistické profese: Proměny kolektivní reprezentace novinářů ukazují přechod od státem řízeného novinářského svazu k dobrovolnému syndikátu a nechuti mnohých novinářů se profesně organizovat. V kapitole Vývoj představ o svobodné žurnalistice autor zkoumá, co vše se v dobových sporech za argumentací svobodou a nezávislostí vlastně skrývalo. Jednalo se tak kupříkladu o polistopadové samosprávné řízení redakcí, míru stranickosti a vlivu politických sil na média nebo o limity svobody slova v případech bulváru, xenofobie či erotiky. V médiích se výrazně projevilo i sílící česko-slovenské napětí. Část popisující liberalizaci mediálního trhu se pak v knize dělí na „neviditelnou ruku tiskového trhu“ a „viditelnou audiovizuální ruku státu“, protože cesta k soukromým periodikům na jedné straně a soukromým rádiím i televizím na straně druhé se výrazně odlišovala. Závěrem kniha nabízí čtrnáct tezí, v nichž autor shrnuje vše podstatné z vývoje žurnalistiky a médií v první polovině devadesátých let. – Vychází ve spolupráci s Fakultou sociálních věd Univerzity Karlovy.
EAN9788074705199
ISBN978-80-7470-519-9
Rozměry210 x 148 x 0 mm
Datum vydání29. 08. 2024
Vazbabrožovaná vazba
Počet stran:144
Nakladatelství:AKROPOLIS
Jazyk:česky