Nalezené produkty
Nalezené kategorie
Nalezení autoři
Nalezené články: 140
je prázdný
Auta našich prezidentů 1918-2024
Jan Tučekdalších 110-120ks na objednávku.
K vyzvednutí dnes
od 59 Kč, dodání zítra
Kdy můžu zboží mít?
Osobní odběr | ||
Prodejna Benešov - ZDARMA | dnes | |
Výdejní místa | ||
One Box, One Point | 59 Kč | zítra |
Balíkovna | 64 Kč | po 25.11 |
Zásilkovna | 69 Kč | po 25.11 |
Zásilkovna SK | 95 Kč | út 26.11 |
Dodání na adresu v ČR | ||
Stažení online | 0 Kč | zítra |
One Curier | 65 Kč | zítra |
Balíkovna na adresu | 89 Kč | po 25.11 |
Zásilkovna - domů | 99 Kč | po 25.11 |
Zásilkovna SK - domů | 139 Kč | út 26.11 |
Uvedený termín u dodání domů a na výdejní místa je orientační. Balíček může přijít v rozmezí dvou dní po termínu.
Už déle než sto let vozí československé a české prezidenty automobily. Tato kniha se snaží zmapovat pestrou paletu několika stovek vozů dvou desítek tuzemských i zahraničních značek, které se díky svým uživatelům významně zapsaly do našich dějin. Vedle dobře známých vozů připomíná i některé téměř zapomenuté.
Zakladatel Československa T. G. Masaryk nejezdil jen v automobilech Laurin a Klement, Praga, Škoda Hispano-Suiza a Tatra, ale v roce 1919 i rakouskou limuzínou Gräf und Stift. Edvard Beneš dal v roce 1936 zhotovit pancéřovaný kabriolet Praga Golden, v němž po návratu z exilu v květnu 1945 projížděl osvobozenou Prahou. V letech 1945 a 1947 si pak pořídil dvě anglické limuzíny Daimler. Emil Hácha v Němci ovládaném protektorátu plnil od listopadu 1938 funkci tzv. státního prezidenta, v létě 1942 obdržel z Berlína k 70. narozeninám pancéřovaný Mercedes 770.
Osmiválcový Daimler po Benešovi od června 1948 používal první komunistický prezident Klement Gottwald. Záhy jej však vyměnil za tuzemský pancéřovaný VOS. Stejným po něm jezdil i Antonín Zápotocký, poté přesedl do sovětských vozů ZIM a ZIS. Sovětskými automobily ZIS a ZIL se v letech 1957 až 1968 pyšnil Antonín Novotný, zatímco jeho nástupce Ludvík Svoboda se spokojil se skromnějším typem GAZ 13 Čajka. V letech 1975 až 1989 vládnoucí Gustáv Husák si užíval pohodlí řady velkých vozů ZIL, nepohrdl však ani Tatrou 613.
Sametová revoluce přivedla v prosinci 1989 na Pražský hrad disidenta Václava Havla, jehož prvním prezidentským vozem byl Renault 21 TSE. Flotilu hlavy státu dále tvořily limuzíny BMW řady 7 a Mercedes-Benz S 600. V hradní vozbě Václava Klause v letech 2003–2013 vládla značka Audi. Desetiletí prezidenta Miloše Zemana patřilo v letech 2013 až 2023 výlučně značce Škoda, jeho nástupce Petr Pavel preferuje limuzíny BMW řady 7.
Kniha je doplněna technickými popisy jednotlivých automobilů a doprovázejí jej dvě stovky převážně dobových fotografií, z nichž část je publikována poprvé.
EAN | 9788027153541 |
---|---|
ISBN | 978-80-271-5354-1 |
Rozměry | 250 x 209 x 0 mm |
Datum vydání | 31. 10. 2024 |
Vazba | pevná vazba |
Počet stran: | 160 |
Nakladatelství: | Grada |
Jazyk: | česky |
Další knihy od autora Jan Tuček
© 2024 Knihkupectví Daniela