Nalezené produkty
Nalezené kategorie
Nalezení autoři
Nalezené články: 140
je prázdný
Teorie mimořádného vládnutí
Jakub Dienstbierposlední kusy na objednávku.
K vyzvednutí út 15.4 13:00
od 59 Kč, dodání st 16.4
Kdy můžu zboží mít?
Produkt je u dodavatele, odesíláme ho ihned po naskladnění.
Osobní odběr | ||
Prodejna Benešov - ZDARMA | út 15.4 | |
Výdejní místa | ||
One Box, One Point | 59 Kč | st 16.4 |
Balíkovna | 64 Kč | st 16.4 |
Zásilkovna | 69 Kč | st 16.4 |
Zásilkovna SK | 95 Kč | čt 17.4 |
Dodání na adresu v ČR | ||
Stažení online | 0 Kč | út 15.4 |
One Curier | 65 Kč | st 16.4 |
Balíkovna na adresu | 89 Kč | st 16.4 |
Zásilkovna - domů | 99 Kč | st 16.4 |
Zásilkovna SK - domů | 139 Kč | čt 17.4 |
Uvedený termín u dodání domů a na výdejní místa je orientační. Balíček může přijít v rozmezí dvou dní po termínu.
Publikace se věnuje mimořádnému vládnutí z hlediska teorie ústavního práva. Pro analýzu mimořádného vládnutí využívá právně-pozitivistickou teorii normativního institucionalismu a plánovací nauky právní. Vychází též z poznatků české (československé) právní vědy a praxe, jakož i ze zkušeností s řešením systémových rizik včetně zdravotních, jako byla nedávná celosvětová pandemie nemoci COVID-19. První část se zaměřuje na rozbor pojmu mimořádného vládnutí. Pro jeho charakteristiku autor dovozuje klíčovou roli specifického obrazu světa – mimořádné situace, jejíž potlačení je smyslem a účelem mimořádného vládnutí. Mimořádnou situaci poté charakterizuje jako přítomnou, naléhavou a nevšedně intenzivní hrozbu způsobilou přivodit újmu referenčnímu objektu. Publikace také, po rozboru dosavadních klasifikací mimořádných situací, mj. přináší návrh klasifikace nové, a to s ohledem na kritérium intenzity bezpečnostní hrozby a délky jejího trvání.
Druhá část řeší poměr mimořádného vládnutí k právu. Autor zde analyzuje dosavadní názory na mimoprávnost mimořádného vládnutí, přičemž dochází k závěru, že je třeba zkoumat odlišně mimoprávnost esenciální (pro samotný charakter mimořádného vládnutí) a preferenční (pro tvrzenou výhodnost pro mimořádné vládnutí) na straně jedné a mimoprávnost prostou (mimořádné vládnutí se nachází v prostoru úplné absence norem, mimo právní řád) a kvalifikovanou (mimořádné vládnutí nemá výslovnou a konkrétní oporu v zákonném či ústavním textu) na straně druhé. Po kritice teorií argumentujících pro esenciální prostou mimoprávnost, jakož i preferenční mimoprávnost mimořádného vládnutí dochází k závěru, že je nejen možné zhodnotit mimořádné vládnutí co do souladu s právním řádem, nýbrž i že je výhodné regulovat toto vládnutí v podobě psaných právních pravidel. Pro právnost mimořádného vládnutí však nemusí být vždy tato explicitní a určitá (ústavně)právní úprava nezbytná.
Třetí část pojednává o konkrétních modelech mimořádného vládnutí. V této části nejprve dochází ke shrnutí a analýze dosavadních klasifikací jednotlivých modelů mimořádného vládnutí, přičemž následně autor navrhuje klasifikaci modelů, založenou na roli času a povaze normativně-institucionálního režimu. Závěrem jsou v publikaci obsaženy konkrétní návrhy pro vhodné normativně-institucionální nastavení mimořádného vládnutí v ústavních republikách, založené mj. na zkušenostech s řešením koronavirové pandemie v České republice i ve světě. Tato kniha poskytuje souhrnné zpracování fenoménu mimořádného vládnutí z hlediska ústavní teorie, a to za využití teoretické analýzy, praktických úvah, jakož i reálných příkladů z praxe.
EAN | 9788076768369 |
---|---|
ISBN | 978-80-7676-836-9 |
Rozměry | 240 x 168 x 25 mm |
Datum vydání | 01. 08. 2024 |
Vazba | pevná vazba |
Počet stran: | 272 |
Nakladatelství: | Wolters Kluwer R a |
Jazyk: | česky |
© 2025 Knihkupectví Daniela